SandraMariaLindqvist.blogg.se

Nytt namn, nytt syfte. Bilder. Funderingar. Inga läsare- inga problem.

Vem är du?

Publicerad 2013-12-21 05:08:34 i Allmänt,

Förra veckan höll jag i ett workshop för ca 65 barn i åldrarna 7-14 i Marol. Jag försökte lära ut lite tekniker kring hur en målar. (Proportioner och skuggning m.m.)
 
Ansikte-proportioner.
 
Asså ögon... så pissigt svårt det är att måla ögon!
 
Någon av barnen skrev på tavlan <3 Jag fick också skriva en hel del autografer.. tydligen så är jag väldigt lik en tjej i en reklamfilm i TV. :)
 
Några dagar senare kom barnen till ett nytt wokshop och hade då med sig sina självporträtt. Utifrån dessa diskuterade vi frågor som självbild, hopp, drömmar... Det var verkligen kul att lära känna de lite äldre barnen på djupet. Speciellt tonårsflickorna som jag har arbetet en del med tidigare!
 
 
 
En del av de yngre barnen va också med så ett och annat missförstånd uppstod, men det är chill!
 
Några av barnen som var med på utställningen, där föräldrar och vänner kunde komma och titta!
 
På kvällen mötte jag upp Lena i Bandra och vi tog en fönster-shopping-promenad innan vi trötta landade på Sheesha, en fantastisk restaurang i Bandra. Har skrivit om den tidigare i bloggen tror jag! :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela