SandraMariaLindqvist.blogg.se

Nytt namn, nytt syfte. Bilder. Funderingar. Inga läsare- inga problem.

Fåfängligheters fåfänglighet...

Publicerad 2013-11-25 17:20:23 i Allmänt,

Vanitas (latin för 'fåfänglighet' eller 'tomhet') är ett motiv i konst och litteratur, som avser att påminna om livets förgänglighet. Strofen är hämtad ur predikaren och översätts numera som tomhet idel tomhet och förr fåfängligheters fåfänglighet. Förr tyckte jag inte om att läsa predikaren, tanken på allts förgänglighet och tomhet var skrämmande. Nu är den tröstande och befriande. För mig uppmuntrar den till reflektion över vad som är viktigt och betydelsefullt i livet och jag har funderat på att tatuera in strofen sedan vandringen i somras. I lördags gick jag till Bodycanvas i Mumbai och fick det gjort av Vikas, en jätteskön snubbe med fantastisk teknik!
 
Hmm är det en tatuering eller ett plastik-kirurgiskt ingrepp på G?
 
Getting started...
 
Vikas aka koncentration
Ett gäng sköna koreaner kom förbi med öl och chips... Nice!
 
Klart! Nöjd brud :)
 
Trött kund, tröttare artist!
 
Svenskar har intagit Bodycanvas och markerar revis... Ahlgrens bilar= revirpink med klass!
 
Firade med hemmagjord glögg! :)
 
Vikas och Bodycanvas är förmodligen den bästa studion i Indien. BBC gjorde nyligen ett kort inslag om dem.. Se det här: http://www.bbc.co.uk/news/business-24894561
 
Nu är klockan 22.00 och min dator ska sova....
Så glad över min tatuering!
Wiiiiiiiie
<3
 

 
 

 
..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela