SandraMariaLindqvist.blogg.se

Nytt namn, nytt syfte. Bilder. Funderingar. Inga läsare- inga problem.

Dagen i bilder

Publicerad 2013-10-27 16:05:04 i Allmänt,

Giraffbuske, Hanging Gardens
Hanging Gardens
Stabil bänk.
Butterfly!
Hanging Garden
Utsikt från hanging garden över Chowpatty beach och Marine Drive
Stor sko, liten jag
Dhobi Ghat, Mahalaxmi. Hit kommer en stor del av all tvätt från Mumbai och tvättas och torkas. Ca 200 Dhobi familjer bor och arbetar här. Varje dag tvättas tusentals plagg som är märkta med färgmarkeringar eftersom många Dhobis inte kan läsa. Som ni ser så var det inte jättemycket action i tvätteriet när vi var där. ( Söndag lunch) men vanligtvis är den här platsen full av Dhobis som handtvättar åt hotell och sjukhus men också som stentvättar jeans åt stora internationella jeanstillverkare. 
Köpte ett halsband, det i korall :)
Tvätt på tork.
 
Idag har jag klarat av att se det sista jag ville se i södra Mumbai så nu slipper jag knöla mig ner dit igen och kan hänga på heltid i Bandra och utforska de norra delarna av stan! Jag börjar bli ganska mätt på Mumbai och har i två dagar haft jättemycket Sverige-längtan. Inte för att jag inte vill vara kvar eller trivs här, det är bara det att jag saknar enkelheten i Sverige. Idag när vi skulle ta oss till de södra delarna av stan var vi tvunga att ta en rickshaw, ett tåg och sen en taxi. Att köpa en tågbiljett här är ett projekt utan like och hetsen för att komma på tågen är... hetsig! Visst har jag berättat att jag blev utdragen i håret en gång i början? Börjar också känna mig lite ensam. Är den enda ensamkommande utbyisen här och mina tider på SRS gör att jag nästan inte har tid att lära känna några andra än mina rumskompisar och de umgås också mest med sina medkommande polare. Men, men det kanske bara är en svacka. Hoppas!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela