SandraMariaLindqvist.blogg.se

Nytt namn, nytt syfte. Bilder. Funderingar. Inga läsare- inga problem.

Träningspass a'la Furuboda

Publicerad 2014-07-30 12:18:54 i Allmänt,

Hej! 
Jag är för tillfället tillbaka i mitt jobb som personlig assistent för en veckas läger på underbara Furuboda i Östra Skåne. 
den här gången är vi 2 assistenter (halleluja!) så jag har skapat en träningsrutin jag ska följa den här veckan. Tänkte nämligen passa på att kickstarta mitt mer aktiva jag igen efter en termins uppsats-skrivande ( läs stillasittande) och en månads diakonpraktik ( läs oräkneliga mängder bakverk på hembesök). 
jag gör programmet 08.00 eller 10.00 beroende på om jag jobbar natt/frukostpasset eller inte.
1: jogga till stranden ( ca 15 min) 
2: snabb promenad i sanden ( ca 20 min) 
3: Hitta ett ställe där sanden är hård packad och gör 10 solhälsningar ( 5 per ben) Man får vara lite snabb i vissa moment så att man inte dränks! :) 
4: Lotusställning och meditation
5: gå rätt ut i vattnet ca 50 meter, gör 25 squats, 25 X-hopp
6 simma in i land gör 25 sit-ups i takt med vågbrytningarna precis i vattenkanten och 25 cyklingar. Upprepa steg 5 och 6 10 gånger. 
7: Bada, Chilla gå i lugn takt tillbaka
8: Klättra lite i träd på vägen tillbaka :) 
 
kom gärna med tips och kommentarer! 
 
Kram 
 
P.S: Jag måste bo närmare havet!!! 
 
 
 
 
 
Förlåt om inlägget är lite kladdigt, skriver från min I-phone :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela