SandraMariaLindqvist.blogg.se

Nytt namn, nytt syfte. Bilder. Funderingar. Inga läsare- inga problem.

Projekt Pall

Publicerad 2016-06-23 19:55:47 i Allmänt,

Har gjort ett trädgårds/säng/golv bord av en gammal halvpall.
Eftersom jag bor så litet så är det gött att kunna ta ut ett bord och sitta i trädgården :)
Jag sitter ofta på golvet och äter så då är det sköt för ryggen att ha ett litet bord också.
Anyways... Tänkte berätta hur jag har gjort. Det är mitt första DIY projekt och jag är sjukt nöjd!
 
Steg 1: Hitta en partner in crime. Ta buss ner till hamnen. Stjäl halvpall. Ta buss hem.
Steg 2: Borsta av pallen ordentligt. Tvätta med såpa och låt torka.
 
 
Steg 3: Sandpappra bort vassa kanter och ruffa till ytor.
 
Steg 4: Hitta färginspo. Den här skålen är från Casa Marrakesh och är en del av min utmaning till mig själv att få in mer färg i tillvaron.
 
Steg 5: Ge träpallen en vacker patina genom att betsa med snabbkaffe.
4 msk snabbkaffe till 0,5 dl hett vatten. Pensla med svamp.
 
Steg 6: Låt torka!
Gör om pensling.
 
Sista omgången med kaffe blandade jag i lite sump och lät torka. Hoppades att färgen skulle bli lite ojämn!
Visst är den härlig?
 
Steg 7: Se till att en corgi godkänner dina färgval!
 
Steg 8: Måla med svamp! En bräda i taget. De här färgerna är hobbyfärg från Pandoru i nyanserna. Lagoon,Provance och Sky blue. Dammtorra i solen efter bara en timme. 
 
Steg 9: Ät mellis medan färgen torkar.
 
Torrt!
 
Steg 10: Sandpappra fram slitningar så att den fina kaffe-patinan lyser igenom.
 
Steg 11: Olja in med organisk olja.
 
På tork igen!
 
 
 
Dagen efter: Torrt och ganska vackert tycker jag :)
 
 
 
När jag inte använder bordet står det på högkant mot väggen och tar därför nästan ingen plats. Samtidigt som det ger lite strandiga färger till lägenheten som i övrigt är ganska vit.
 
Vad tycker ni?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela